vrijdag 20 maart 2020

Topklasseringen Groene Hardloop en Stevenshof Polderloop 2016

Stevenshof Polderloop 2016


Tijdens de Stevenshof Polderloop die plaatsvond in september 2016 was ik in bloedvorm.
Ik startte die dag op de 5 kilometer en ik merkte vrij snel dat ik in de top 10 aan het lopen was.
Mijn oma en opa stonden zoals gebruikelijk langs de route, die vlak langs hun huis liep.


Aan het einde van de Rijndijk ben je ongeveer op de helft en toen merkte ik dat ik waarschijnlijk op weg was naar een Top-8 klassering. Dit gaf mij extra motivatie om een tandje erbij te doen en ik finishte uiteindelijk in een tijd van 22:18. Toen moest ik even tellen wie er na de finish al binnen waren en toen kwam ik tot de conclusie dat ik op de 8e plaats was geƫindigd overall in een 5 km loop met meer dan 20 lopers. Een mooi resultaat waar ik erg blij mee ben.



 
Groene Hardloop Zoeterwoude 2016

Maar het mooiste resultaat moest nog komen. Een week later liep ik op de laatste zondag van september de 6,1 km van de Groene Hardloop in Zoeterwoude-Dorp. Deze Groene Hardloop ging boven verwachting goed. De 6,1 km liep ik in 28:04, een prima tijd.

Belangrijker dan de tijd was ook vandaag de topklassering die ik behaalde. Ik bleek namelijk op de 8e plaats te zijn gefinisht bij de mannen in een klassement van 42 lopers. En overall had ik beslag gelegd op de 10e plaats in een deelnemersveld van 80 lopers!

Een prachtig resultaat, hier was ik heel blij mee!